Merelbeeks Forum
Totale tijd ingelogd: 0 minuten.
Zoek:     Geavanceerd zoeken

OPGELET !!!       OPGELET !!!        OPGELET !!!

Indien u een mail van telenet ontvangt met de vraag voor uw login' naam en paswoord is het in uw belang hierop NIET TE REAGEREN !

De bewuste email ziet er als volgt uit:

Subject: Dear TELENET.BE Email Owner, Beste telenet.be Email Eigenaar

Dear TELENET.BE Email Owner,

This message is from TELENET.BE messaging center to all TELENET.BE Email owners. We are currently upgrading our data base and e-mail center. We are deleting all unused TELENET.BE email to create more space for new one.To prevent your account from closing you will have to update it below so that we will know that it's a present used account.

7063 aantal berichten in 331 topics door 430 geregistreerde leden
Nieuwste lid: kmdd
* Startpagina Help Inloggen Registreren
Merelbeeks Forum  |  Discussies  |  Milieu  |  Topic: korenbloemen « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: korenbloemen  (gelezen 5388 keer)
ikke
Jr. Member
**

« Antwoord #25 Gepost op: 12 December 2007 - 21:47:49 »

Citaat
Origineel gepost door mvdb
 Ik vind jouw opmerking trouwens zeer "gratuite" wat betreft de auto en het parkeren. We leven in de 21ste eeuw weet je ?

21-ste eeuw of niet, zolang men met zijn 4 wagens (is inderdaad in die straat bijna zo) per huis voor zijn zelfde 5 meter brede woning wil staan, mag men de trottoirs nog zo smal maken, het probleem zal niet opgelost worden.
En daarbij: in de Roskamstraat staat bijna niemand geparkeerd, maar ja, een stap te veel zetten is doodzonde natuurlijk.
Wat betreft de breedte van het trottoir: 1,5 is de algmeen aanvaarde minimum standaard voor een troittoir. Men kan in een straat met een school verwachten dat die iets ruimer is, of wil men verkeersslachtoffers?
Bovendien, in een vergrijzende maatschappij moet men trottoirs durven voorzien op rolwagens. Of wil je dat we binnen afzienbare tijd alle ouderen wegmoffelen in een rustoord?

In het kader van de leefbaarheid, moet er dringend iets gedaan worden het teveel aan wagens. Eigenlijk zou een goede oplossing zijn, wie een auto wilt en niet wil investeren in autostalling een taks aan de gemeente doen betalen. Zou alleszins beter zijn dan toelaten dat er van dat volk is dat persé zijn wagen op maximum 3 meter van deur zet, of ze daar nu anderen mee hinderen of niet.

[Èçìåíåíî 15-12-2007 ... ikke]
mvdb
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 12 December 2007 - 22:31:47 »

ikke,

misschien kan het ook nog anders: éénrichtingsverkeer met parking aan beide kanten ? Het is nu eenmaal zo dat er veel woningen bewoond worden door twee-verdieners die dus beiden gaan werken. Ga je die mensen verplichten met de fiets naar hun werk te gaan ? Niet iedereen heeft werk naast de deur hoor !
Wat de trottoirs betreft: dat geldt wellicht voor trottoirs die tot aan de voorgevel van de huizen komt. Voor de buitenstaanders: het trottoir ligt voor het grootste gedeelte van de straat op 3 meter van de voorgevel van de huizen verwijderd!

Wat de school betreft: die ligt in het gedeelte van de straat dat veruit het smalst is, daar heb je uiteraard een argument. Maar voor de rest is 70% van de straat door de trottoirs en de voortuintjes een heel brede straat. Persoonlijk ken ik er zo geen in Merelbeke....

[bewerkt op 12-12-2007 door mvdb]
Bud the Stud
Hero Member

« Antwoord #27 Gepost op: 12 December 2007 - 23:04:56 »

Gegeven :
Tweeverdieners die hun auto nodig hebben om op hun werk te geraken.
Zonen en dochters die al wat langer thuis blijven wonen en die ook een auto nodig hebben om op hun werk te geraken.
Een straat met veel gesloten en half-open bebouwing met gevelbreedtes van 10 m of soms minder.
Schoolomgeving
Breedte rooilijn-rooilijn : +/- 10-15 m

Gevraagd :
- voldoende parkeergelegenheid liefst 3 parkeerplaatsen per 10 m aan beide zijden
- twee richtingsverkeer
- aan beide zijden een voetpad
- plantvakken voor bomen
- fietspad of suggestiestrook wegens schoolomgeving

Oplossing : Mission Impossible.

[bewerkt op 12-12-2007 door Bud the Stud]
ikke
Jr. Member
**

« Antwoord #28 Gepost op: 13 December 2007 - 00:34:12 »

Citaat
Gegeven :
Tweeverdieners die hun auto nodig hebben om op hun werk te geraken.
Zonen en dochters die al wat langer thuis blijven wonen en die ook een auto nodig hebben om op hun werk te geraken.

Maar moet de rest van de gemeenschap boeten voor de luxe van enkelen? Wie zich die luxe wil permitteren moet maar opdraaien voor de kosten.
Citaat
Een straat met veel gesloten en half-open bebouwing met gevelbreedtes van 10 m of soms minder.

zeg liever 5m, maar dat beseffen ze zelf niet.

Ik wil maar zeggen dat de leefkwaliteit niet moet inboeten voor wat onnozelaars die geen 2 stappen meer te voet kunnen zetten, vooral daar Merelbeke de pretentie heeft een groene gemeente te zijn.

[bewerkt op 13-12-2007 door ikke]
mvdb
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 13 December 2007 - 10:24:36 »

ikke en misschien ook Bud,

mits wat goede wil is veel mogelijk. Voor mijn part mag de ganse straat trouwens een 30km zone worden want ze wordt ook nog gebruikt voor sluikverkeer tussen Roskamstraat en Hundelgemsesteenweg.
En waarom zou men niet in de voortuintjes vóór de woningen mogen parkeren ?
De "mission impossible" van Bud wordt hierdoor toch een beetje méér "possible"...

Enne....ikke..... "groen" dat creëer je zelf. Kom gerust bij mij eens kijken, ik ben politiek geen groene jongen maar wat ikzelf aangeplant heb op mijn eigendom mag gezien worden !
Waarom kan niet iedereen een paar struiken of boompjes in zijn achtertuin plaatsen ? Of moet dat persé daar gebeuren waar iedereen het kan zien ?

En ik ga het nogmaals herhalen: de mensen met de nicknames die zich niet wensen bekend te maken hebben hier gemakkelijk praten. We kennen ze niet.... Misschien heeft "ikke" wel een oprit met 2 garages achteraan en zit hij op de kap van mensen die niet het geluk hebben dit te hebben ? Wat een schijnheiligheid hier met die nicknames! Mijn tussenkomsten zijn door iedereen geweten van wie ze komen. Misschien is daarvoor een beetje moed nodig ?

[bewerkt op 13-12-2007 door mvdb]
ikke
Jr. Member
**

« Antwoord #30 Gepost op: 13 December 2007 - 16:36:05 »

Ik ben niet schijnheilig, en durf zelfs met het hand op het hart zeggen  dat 105% van de parkeerproblemen in de B.A.Verhaegenlaan te wijten zijn aan de Merelbekeins zelve.
Wie denkt zich een 2de, en zijn klein gasten een derde en vierde wagen te moeten permitteren, moet maar op de blaren zitten...
Maar als men natuurlijk op de Hundelgemsesteenweg nr 353 maar kijkt naar het getal aan inwoners in 9820 Merelbeke, omdat dat hen in een hogere weddeschaal brengt, dan is het natuurlijk moeilijk oplossingen te bieden.

DAT ONDERTUSSEN SOMMIGEN MEKAAR DE NEK AFBIJTEN VOOR EEN PARKEERPLAATS, IS GEWOON HEEL ERG EN ZEGT VEEL OVER DE KLEINGEESTIGHEID VAN DIE ZELFDEN.

[Èçìåíåíî 15-12-2007 ... ikke]
mvdb
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 13 December 2007 - 18:12:33 »

intussen heeft "ikke" de moed gehad om zich niet bekend te maken: zo is het gemakkelijk om iedereen aan te vallen.:mad:
Maar wees gerust: van mij krijg je voortaan geen antwoord meer, we zullen in de toekomst zien hoe Afrit Merelbeke en het forum evolueert en of de nicknames nog een lang bestaan beschoren zullen blijven....
judoka
Newbie
*

« Antwoord #32 Gepost op: 13 December 2007 - 19:23:40 »

Doe maar Marc, als iemand willekeurig zich beledigd voelt door je schrijfsels 'nickname' of niet
kan hij/zij klacht neerleggen en een onderzoek laten openen.
Ik heb het gehad hier op het forum en dat heeft me toch een dikke 600€ aan advocaten gekost,
hoewel ik over de ganse lijn gelijkgekregen heb.
Maar je kan je niet permitteren om zonder advocaat naar de rechtbank te gaan als een veel kapitaalkrachtiger iemand wel een advocaat neemt.
In deze rechtsstaat heb je nog altijd veel meer te zeggen als je geld hebt.
voor veel forumlezers ben jij trouwens mvdb zonder dat ze je persoonlijk kennen.
Een paar forumlezers  kennen mij, hoewel ik 2 nick's heb, als judoka kan ik mij beter vinden in sommige discussies.
Ik denk trouwens niet dat je 'ikke' iets kan verwijten, je mag je zo niet rap persoonlijk aangevallen voelen, die mens wil gewoon een discussie voeren.

[bewerkt op 13-12-2007 door judoka]
mvdb
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 13 December 2007 - 21:39:35 »

judoka mijn beste,

ik denk wel dat iedereen zo stilaan weet dat mvdb de vader is van het Merelbeeks woordenboek, de veruit drukst bezochte site van Afrit Merelbeke, tesamen met de rubriek "in 't Meirelbeeks". Ik gebruik mvdb gewoon omdat Marc Van den Broecke wel een heel lange naam is om "tevoorschijn" te komen.
Bud the Stud
Hero Member

« Antwoord #34 Gepost op: 15 December 2007 - 17:48:32 »

allé daar gaan we weer ...
Marc, hoe is da verdokke toch mogelijk dadde gij u weer zo aangevallen voelt ??
Ikke bedoelt da toch nie slecht ??

Van mij moogde gij nog Felicien of Gustaaf Van den Broecke zijn, dan nog ken ik u niet, ge kunt van mijn part evengoed Stiene Puiste of Peetjen Klak als nickname hebben, dat maakt voor mij geen verschil uit.

Iedereen moet hier zijn gedacht kunnen typen en als hij zich niet kenbaar wil maken dan moet dan kunnen. Iedereen heeft recht op privacy.

Dubbele nicks, ja , maar niet tegen elkaar beginnen hé zoals in het verleden wel eens gebeurde want dan wordt het moeilijk Lachebek .
kris
Newbie
*

« Antwoord #35 Gepost op: 16 December 2007 - 11:31:27 »

eigenaardig, iemand met zijn voornaam aanspreken die je niet kent !
En Marc is in Merelbeke, van Kwenenbos tot Kuiel, genoegzaam bekend, waarschijnlijk is Bud een inwijkeling, die hebben meestal de grootste mond als het over Merelbeekse politiek gaat.
Marc heeft trouwens alleen willen uitleggen waarom hij mvdb gebruikt en niet zijn volledige naam. En Bud .....je ziet toch ook zijn foto, moest hij in de Oase binnenkomen dan zou je hem toch direct herkennen ?

Wat die dubbele nicknames betreft, je bent tamelijk goed op de hoogte Bud !
En ja.... ik ben een vriend van Marc uit lang vervlogen tijden..., wie zegt dat Bud geen vriend is van Ikke of van anderen ? (hetgeen uiteraard niet verboden is)

[bewerkt op 16-12-2007 door kris]
Bud the Stud
Hero Member

« Antwoord #36 Gepost op: 16 December 2007 - 14:40:46 »

Kris,

Volgende zou je kunnen weten als je het forum al lang zou lezen, dit is dus geen inside-info want die is/heb er/ik niet:
- de discussie rond de nicks laait om de 4-6 maand eens op : marc en ik verschillen gewoon van mening, hij vindt het niet kunnen, ik vind het wel kunnen, we verschillen gewoon van mening
- in een ver verleden kan je u noemen hoe je je wilde per bericht, in de aanloop van het '*&* - debacle' dat judoka een paar slechte nachten en 600 euro kostte werden er IP's toegevoegd (en dan begon het spel met statische, dynamische, ... ), je kon zelfs zien wie kapitaalkrachtig was en wie niet (Mobile-ip gebruikers)
- nu moet ge u registreren en zelfs nu nog zijn er blijkbaar mensen met 2 accounts (Judoka is de eerste om dat toe te geven)
- in het verleden heeft nog iemand toegegeven dat hij een dubbele account had (vind ik niet erg, zei het dat hij wel discussie tegen zichzelf begon en dan was het toch even ingewikkeld)
- ondertussen is mijn privacy al meer dan genoeg geschonden en zou je kunnen weten (als je al lang zou meelezen) dat ik geboren en getogen ben in Merelbeke
- ik weet wie Marc is maar daarom ken ik hem niet
- ik ben een vriend van al wie het goed meent
Wim Van Renterghem
Sr. Member

« Antwoord #37 Gepost op: 16 December 2007 - 17:46:28 »

Ja Bud, dat waren nog eens tijden hé!
Erik
Lid Afrit Merelbeke
Full Member
*

« Antwoord #38 Gepost op: 16 December 2007 - 18:56:24 »

Op het moment dat de huidige versie van het forum (met registratie) aangekondigd werd waren velen ervan overtuigd dat het snel een dooie boel zou worden.
Niet dus, getuige daarvan de levendige topic "Meirelbeeks" , met het woordenboek, waarvan mvdb terecht het vaderschap opeist.

A propos : kent er iemand de moeder VerbaasdVerbaasd

Wat iedereen genoegzaam kan vaststellen is dat we tenminste van die ellendige moddergooiers verlost zijn, ondanks de nicknames.
Bud the Stud
Hero Member

« Antwoord #39 Gepost op: 16 December 2007 - 21:01:52 »

Wel Wim, 't was niet altijd simpel maar god, ... 't was toch plezant.
Enfin, ik vond het in ieder geval plezant.

En juist Erik, daar gaat het uiteindelijk om : een beetje fatsoen, of ge u nu Billy, Bolly, Emiel of wie dan ook zijt.

Als ge u niet kenbaar wil maken dan hoeft dat hier niet, een beetje fatsoen en een beetje uitleg waarom je hier zomaar iets tikt is al voldoende.

[bewerkt op 16-12-2007 door Bud the Stud]
Luc Taildeman
Full Member

« Antwoord #40 Gepost op: 04 Februari 2008 - 11:52:34 »

Het Pleintje ---- epiloog ....

Driewerf hoera !!!  

Vandaag gezien !   Het pleintje op de Oude Gaversesteenweg (schuins over de Waterstraat) werd heraangelegd ! Er staat nog niet veel groen op maar dat zal wel in orde komen denk ik.

We hebben er lang op gewacht maar nu is het er toch.

Als het goed is mag het ook gezegd worden.

"is it tomorrow or just the end of time"
hugo de moor
Sr. Member

« Antwoord #41 Gepost op: 18 November 2009 - 16:43:42 »

Dat de merelbeekse plantsoendienst goed werk levert staat buiten kijf.Hetzelfde kan niet gezegd worden van het provinciaal bestuur dat het beheer heeft over de Hundelgemsesteenweg.
Liggen de parkeerstroken en fietspaden her en der er belabberd bij(plasvorming na iedere regenbui)dan is het met de aanplantingen niet veel beter gesteld.
Kijk maar eens naar het weggedeelte tussen de Bergstraat en de rotonde aan de Zwijnaardsesteenweg .Zelfde probleem op het grondgebied van Munte.
De oorzaak van het verkwijnen van het merendeel der eiken is mijn inziens te wijten aan de te beperkte oppervlakte van de plantvakken(max.1 m2) waardoor er tot de   spilwortels te weinig water en lucht kan doordringen.
Mij lijkt het noodzakelijk dat de plantvakken verbreed en verdiept worden tot tegen de weggoot met plaatselijk weglaten van  kantstenen zodat het greppelwater vrij op de plantstroken kan lopen.
Ook stel ik mij de vraag of het niet beter ware de eiken te vervangen door kegelvormige  laanbomen met spilwortel .
Zou het gemeentebestuur dit probleem eens willen aankaarten bij de provincie?

Ik wil even terugkomen op mijn topic van 9 december 2006

De toestand op heden is nog even belabberd als DRIE jaar geleden. Ik blijf erbij dat de plantvakken voor de hoogstammen TE KLEIN zijn. Gelukkig werd bij  de recente gemeentelijke wegverbeteringen niet dezelfde fout begaan. Kijk maar naar de Zwijnaardsesteenweg(deel aansluitend bij rotonde) en de Geraardbergsevoetweg.
En a.u.b zou men toch eens  voor de Hundelgemsesteenweg ordentelijke bomen willen kiezen   i.p.v. de kriele en/of de scheve zwiepers die men nu ziet op het weggedeelte ten noorden van de ringvaart

Apropos:   Ik heb al twee maal aan het Bestuur gevraagd om de vier scheefstaande bomen op het centrale groenplein in de Kerkstraat (thv woning  ereburgemeester Vanpeteghem) eens  te rechten en te ondersteunen met drie hoge steunpalen+bindsels . Hopelijk zal men spoedig het nodige doen.
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
Merelbeeks Forum  |  Discussies  |  Milieu  |  Topic: korenbloemen « vorige volgende »
Ga naar: