Ik lees iets over restaurants en hier ben ik

Je kan zeggen dat we af en toe eens gaan eten in een resto...
We gaan graag op ontdekking naar leuke en lekkere restaurantjes..
Laten we zeggen hoe minder "poeha" hoe beter !
In Merelbeke hebben we ook al een aantal resto's uitgetest:
"Ma Racine" - deze was pas overgenomen en zijn er gaan eten geweest voor m'n verjaardag
het was een teleurstelling, de gerechten waren mooi geserveerd en ruim voldoende ware het niet dat alle gerechten blijkbaar vergeven waren van het zout.
Het kan goed zijn dat ze toevallig een slechte avond hadden, maar was voor ons toch een afknapper en zijn er niet meer teruggeweest.
"Picasso" - de "galgenbrochette" is wel héél lekker, maar waarom diepvriesfrieten erbij...echte zonde.
De andere gerechten zijn niet slecht maar ook niet méér dan een middelmatige brasserie.
Het mag raar klinken, maar vond de Picasso gezelliger voor de recente verbouwing..
Het is nu een modern interieur, maar voelt koud en leeg aan... ben nochtans een fan van "lounge" maar hier niet.
"Mayom Thai" - om af en toe eens thai te eten, is dit restaurant wel een aanrader
het interieur valt wel tegen vind ik, maar de gerechten maken veel goed.
qua prijs/kwaliteit is deze resto zeker te doen
"Attitude" - het enige restaurant met een zéér hip interieur, mooi afgewerkt
zeer interessante menukaart, maar... de gerechten zijn niet in evenwicht met het interieur
Al een paar keer gegeten, en vond de gerechten redelijk prijzig voor wat je op je bord krijgt.
Slecht is het zeker niet, maar is zeker geen uitschieter.
En een zéér terechte opmerking, waarom kan men hier niet eens een lekker glaasje wijn komen drinken met was olijfjes erbij... een combinatie van resto en wijnbar...waarom niet, denk er eens over na !
"Don Peppe" - je mag er alles van zeggen, maar hun gerechten zijn zeker ok
Zijn al bij véél Italiaanse resto's geweest in Gent en omstreken en Don Peppe moet zeker niet onderdoen.
De gerechten zijn klassiek Italiaans, dus niet echt verrassend, maar wel lekker.
De bediening kan echter wel beter, het lijkt soms of ze met tegenzin werken en het duurt allemaal ook véél te lang. Hoedanook prijs/kwaliteit zeker ok
"Afspanning Munte" voor wie graag mosselen eet, of eens een lekker biertje wil gaan drinken... is dit wel een "topadres" kan er weinig over zeggen, gewoon als het weer tijd is voor de mosselen zal je me daar wel zien zitten m'n vingers af te likken !
De andere resto in Merelbeke moeten we nog ontdekken, sorry voor de niet altijd positieve commentaren, maar dit is onze persoonlijke mening.
Trouwens hierbij een paar toppers:
Two Cooks - Zottegem - dit is warempel een toprestaurant, alles is gewoon af, de bediening, het interieur en de wijnen en gerechten zijn gewoon fantastisch !
Het is niet goedkoop, maar wat je ervoor in de plaats krijgt...
Te ontdekken !
Fin du Monde - Gent (nabij Vrijdagmarkt) non-nonsens resto, maar de gerechten zijn ongelooflijk lekker!
Het interieur is redelijk eenvoudig, maar het eten is met héél véél liefde klaargemaakt...
Wat moet je nog meer hebben, je komt voldaan en met een brede glimlach buiten.
Tot de volgende !