Merelbeeks Forum
Totale tijd ingelogd: 0 minuten.
Zoek:     Geavanceerd zoeken

OPGELET !!!       OPGELET !!!        OPGELET !!!

Indien u een mail van telenet ontvangt met de vraag voor uw login' naam en paswoord is het in uw belang hierop NIET TE REAGEREN !

De bewuste email ziet er als volgt uit:

Subject: Dear TELENET.BE Email Owner, Beste telenet.be Email Eigenaar

Dear TELENET.BE Email Owner,

This message is from TELENET.BE messaging center to all TELENET.BE Email owners. We are currently upgrading our data base and e-mail center. We are deleting all unused TELENET.BE email to create more space for new one.To prevent your account from closing you will have to update it below so that we will know that it's a present used account.

7063 aantal berichten in 331 topics door 430 geregistreerde leden
Nieuwste lid: kmdd
* Startpagina Help Inloggen Registreren
Merelbeeks Forum  |  Discussies  |  Wegenwerken  |  Topic: werken zwijnaardsesteenweg « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] Omlaag Print
Auteur Topic: werken zwijnaardsesteenweg  (gelezen 7586 keer)
fantaflesdopke
Newbie
*

« Antwoord #50 Gepost op: 18 Augustus 2009 - 23:04:59 »

Het is zeker niet DE oplossing geworden waar de fietsers naar op zoek waren, aangezien je voorbij de kluize (komende van gavere) ook maar 1 dubbel fietspad hebt. Wie richting Delhaize of Zwijnaarde wil moet dus nog steeds langs de linkerzijde het kruispunt over. De enige die er baat bij hebben, zijn de fietsers die van Gavere richting rond punt willen fietsen. En daarvoor mag elke automobilist langer in de file staan dus ...

Excuseer, je kan het kruispunt op een normale manier oversteken met de fiets sinds de herinrichting. Alleen zijn er nu twee plaatsen waar de fietsers de rijbaan moeten kruisen, telkens nadat ze voorbij de kluize zijn ...
Gil-Galad
Newbie
*

« Antwoord #51 Gepost op: 19 Augustus 2009 - 11:25:37 »

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=KS2DS1HQ&PostCode=9820

Alé, dat belooft weeral, hinder vanaf de start van het schooljaar, en de rotonde twee weken voor alle verkeer afgesloten!
Ben benieuwd of men tegen dan reeds de definitieve signalisatie en verkeerslichten aan de kluize zal geplaatst hebben, want momenteel is het niet echt handig te noemen ...

Je mag er prat op gaan dat er ter hoogte van de kluize een verkeersinfarct gaat plaatsvinden, al het doorgaand verkeer dat van de Hundelgemsesteenweg af moet  Rollende ogen

Het is bijkomend "uitermate ongelukkig" dat op hetzelfde moment de Heidestraat onderbroken is zodat langs daar richting R4/E40 rijden ook geen optie is.
fantaflesdopke
Newbie
*

« Antwoord #52 Gepost op: 19 Augustus 2009 - 12:08:42 »

Ik vond de timing van deze fase gewoon schitterend, starten samen met het nieuwe schooljaar!
Pas op, en hoeveel gaan er niet zijn die nergens van weten ...

Inwoners van Merelbeke krijgen nog het infoblad, maar al het doorgaand verkeer ...
Er zullen wel borden staan dat de werken aanvang nemen, en de steenweg onderbroken is, maar toch.

Benieuwd of ze een agent op het kruispunt de kluize zullen zetten.
Indien ja, heb ik nu al medelijden met die mens ...
Bud the Stud
Hero Member

« Antwoord #53 Gepost op: 07 September 2009 - 22:45:38 »

Benieuwd of ze een agent op het kruispunt de kluize zullen zetten.
Indien ja, heb ik nu al medelijden met die mens ...

Valt toch goed mee en ze doen dat goed vind ik.
Wat mij echter al meer opgevallen is : er zijn toch mensen die hun wegcode echt niet kennen hé.
Staat er daar nen flik (sinds de serie geen scheldwoord meer) op dat kruispunt nu toch 'maneuvers' te maken, blijven er toch nog velen gewoon voor het rood staan.
Slapen die nu of zijn dat er nog die in den tijd hun rijbewijs gewoon in het Gemeentehuis konden gaan afhalen Verbaasd?
bewoner
Newbie
*

« Antwoord #54 Gepost op: 11 Oktober 2009 - 13:02:33 »

Ongeveer drie weken geleden is de Zwijnaardsesteenweg ondaan van onkruid en opnieuw gras gezaaid . Dat wordt nu constant door auto's ingereden. Ze rijden over groenstrook zo over de fietsbaan om hun te draaien of iets te posten ( postbode) of misschien voor de lol ! Bij ons is er zelfs geen sprake meer van iets dat aangelegd was. Is er geen mogelijkheid om wat meer respect te hebben voor een ander zijn werk of misschien kan de gemeente op de bezaaide zones paaltjes te plaatsen ?

Waarschijnlijk niet aan gedacht. Aan bushalte industriepark kant Van den Driesche, moeten passagiers af / op stappen in de modder, bij regen weer zeker meer dan 15 a 20 cm diep, langs deze kant is er geen af of opstap  plaats voorzien.

Groeten
Veronique Van de Keere
Niet-politieker
Newbie
*

« Antwoord #55 Gepost op: 12 Oktober 2009 - 19:02:00 »

Ik dacht dat men een haagje zou aanplanten. Zal voor de winter zijn, denk ik.
Hopelijk rijden ze dat ook niet kapot.
Respect voor een fietspad is inderdaad soms ver zoek.
Sommigen denken wellicht dat het een (reserve)parkeerstrook is.
alhena
Jr. Member
**

« Antwoord #56 Gepost op: 26 Oktober 2009 - 21:23:10 »

't Is ondertussen een jaar geleden dat de werken gestart zijn. We werden netjes geïnformeerd via de site.
Het zijn grondige werken, tot nu toe is de timing ook redelijk gerespecteerd. Het weer viel dan ook enorm mee natuurlijk.
Maar nu? wat nu? Het eerste stukje Hundelgemsesteenweg ligt open, het rondpunt aan de Zwijnaardse steenweg is nog niet open. Wanneer zal dat afgewerkt zijn?
Maar wat is het vervolg? Welke zijn de volgende fasen? En wat is de timing ervan?

We blijven een beetje op onze honger zitten qua informatie.
Iemand die beter ingelicht is kan mij misschien helpen?

bedankt alvast

a

-------------------
cogito ergo sum
Bud the Stud
Hero Member

« Antwoord #57 Gepost op: 28 Oktober 2009 - 14:57:16 »

http://www.merelbeke.be/site/index.php?id=bes/bes2908
alhena
Jr. Member
**

« Antwoord #58 Gepost op: 28 Oktober 2009 - 19:59:15 »

Bedankt Bud,

Dankzij mijn vraag hebben ze de informatie aangevuld. Ik lees toch: "Stand van zaken op 28 oktober 2009"
Bedankt dat je me er even op wijst...

A.

-------------------
cogito ergo sum
koekje
Newbie
*

« Antwoord #59 Gepost op: 11 Februari 2010 - 14:40:34 »

Nieuwe informatie Wegwerkzaamheden Hundelgemsesteenweg:

Het gedeelte van de Hundelgemsesteenweg, gelegen tussen de inrit Dijsegem naar de politie en de Dr. O. De Gruyterstraat, zal de eerste week van maart geasfalteerd worden.
Vanaf dan wordt er gewerkt tussen de Dr. O. De Gruyterstraat en het kruispunt Molenhoek (Hundelgemsesteenweg-Poelstraat). In deze werkfase blijft het kruispunt Molenhoek open op vierarmen: Hundelgemsesteenweg richting Brakel, Poelstraat, Potaardeberg en C. Sneyssenslaan. Het grootwarenhuis Colruyt zal al die tijd bereikbaar zijn vanaf het centrum.
Na het bouwverlof van Pasen zal, vermoedelijk op 12 april, het kruispunt Molenhoek dichtgaan voor het verkeer.
De aannemer hoopt de vooropgestelde planning te kunnen aanhouden, onder voorbehoud van vertraging door weersomstandigheden of onverwachte voorvallen.

Wat ik mij afvraag is hoe men het verkeer gaat omleiden als de molenhoek afgesloten is ? Dit zal via kleinere wegen moeten gebeuren. Ik denk daarbij het traject Motsenstraat/Wafelstraat of gaat men de kleine kloosterstraat tijdelijk terug openen? Richting Zwijnaarde kan men het verkeer vroeger al afleiden naar de Gaversesteenweg, maar de meeste mensen negeren vaak het eerste plakkaat van wegenwerken. Waardoor iedereen langs de Bergstraat/Potaardeberg/Cornelius Sneyssenslaan omgeving zal moeten rijden. Geen van deze straten is echter voorzien voor bussen of ander zwaar vervoer. Zelfs met 2 wagens kruisen is zonder parkeerverbod in deze straten niet mogelijk. Ik hoop dat men tijdig uitzoekt hoe men dit probleem oplost, en niet eerst alles afsluit en dan pas ziet dat er problemen ontstaan.
sleeve
Newbie
*

« Antwoord #60 Gepost op: 22 Februari 2010 - 22:01:42 »

tijdelijk éénrichtingsverkeer in die smalle straten richting Zwijnaarde en s'avonds de gaverse opsturen richting Gavere ??
Pagina's: 1 2 [3] Omhoog Print 
Merelbeeks Forum  |  Discussies  |  Wegenwerken  |  Topic: werken zwijnaardsesteenweg « vorige volgende »
Ga naar: