Merelbeeks Forum
Totale tijd ingelogd: 0 minuten.
Zoek:     Geavanceerd zoeken

OPGELET !!!       OPGELET !!!        OPGELET !!!

Indien u een mail van telenet ontvangt met de vraag voor uw login' naam en paswoord is het in uw belang hierop NIET TE REAGEREN !

De bewuste email ziet er als volgt uit:

Subject: Dear TELENET.BE Email Owner, Beste telenet.be Email Eigenaar

Dear TELENET.BE Email Owner,

This message is from TELENET.BE messaging center to all TELENET.BE Email owners. We are currently upgrading our data base and e-mail center. We are deleting all unused TELENET.BE email to create more space for new one.To prevent your account from closing you will have to update it below so that we will know that it's a present used account.

7064 aantal berichten in 332 topics door 430 geregistreerde leden
Nieuwste lid: kmdd
* Startpagina Help Inloggen Registreren
Merelbeeks Forum  |  Discussies  |  Sociale aangelegenheden  |  Topic: daklozen « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: daklozen  (gelezen 796 keer)
hugo de moor
Sr. Member

« Gepost op: 19 December 2009 - 09:46:17 »

t.a.v.   van het  OCMW van merelbeke

Het voormalig RUIME postgebouw met bijhorende woning in de Van Goethemstraat staat al jaren leeg en te verkommeren.
Het gebouw is uitgerust met C.V, electriciteit,water en gas en kan gemakkelijk onderdak bieden aan een drietal gezinnen met kleine kinderen.

Ik doe hierbij een oproep aan de gemeente en het OCMW om hier dringend een initiatief te nemen.

Is er geen geld??? Komaan.... in Merelbeke kunnen er zeker tien personen gevonden worden die bereid zullen zijn hun steentje(25 Euro) bij te dragen tot het delgen van de kosten.
Guido Mortier
Hero Member

« Antwoord #1 Gepost op: 19 December 2009 - 10:38:31 »

Hugo, het voormalig postgebouw in de Van Goethemstraat is in de loop van dit jaar verkocht aan een particulier.  De Merelbeekse Sociale Woningen wilden het aankopen om er op de verdieping appartementen in te richten en het OCMW wilde er op het gelijkvloers een lokaal dienstencentrum voor Merelbeke-Flora inrichten.  Maar het college zag dat niet zitten en het OCMW moest afhaken.  Nu is het in het bezit van een particulier die er niets kan mee aanvangen omdat het in het BPA Flora in een zone voor gemeenschapsvoorzieningen ligt, hetgeen uitsluitend private woningbouw verbiedt.  Nochtans waren de voorzitter en de plaatsvervangend voorzitter van het OCMW zeer sterke pleitbezorgers voor dit sociaal project.

Nooit opgeven
hugo de moor
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 20 December 2009 - 19:01:15 »

Guido ,ik ben een beetje geschrokken bij het lezen van de door  u verstrekte informatie over het leegstaande postgebouw in de Van Goethemstraat.
In ieder geval bedankt voor uw reactie.

Eens te meer blijkt hoe slecht de merelbeekse burger door het Bestuur wordt ingelicht.
Uit betrouwbare bron heb ik vandaag vernomen dat dit pand,zijnde een soliede constructie met bijhorende woning,staande op een perceel grond van circa 1000m2 zou verkocht zijn aan een particulier voor  250.OOOEuro(dus amper de grondwaarde).

IK STEL MIJ HIERBIJ TOCH ENKELE VRAGEN:
1°. W
1°. Wanneer en hoe werd dit pand te koop gesteld?
2°. Het betrokken BPA zou in herziening gesteld worden. Beschikte de uiteindelijke koper over enige "voorkennis" ? Is het juist dat bij de herziening het perceel zou omgeturnd worden van " openbaar nut" tot "woonzone voor gesloten bebouwing"?

Guido Mortier
Hero Member

« Antwoord #3 Gepost op: 21 December 2009 - 00:05:10 »

Hugo, ik meen te weten dat er door de NV De Post wel degelijk publiciteit gevoerd werd in de krant voor de verkoop van het voormalig postgebouw, o.m. in Het Nieuwsblad.  Het ging hier niet om een klassieke verkoop uit de hand of een openbare verkoop, maar om een verkoop onder gesloten omslag.  De Merelbeekse Sociale Woningen (MSW) was zinnens om boven de gemeenschapsruimte die door het OCMW zou uitgebaat worden met een recht van opstal (of omgekeerd een recht van opstal voor de huisvestingsmaatschappij) 6 seniorenflats te bouwen.  Aangezien wij maximum 40.000,00 EUR per woongelegenheid voor de grond mogen betalen, hebben wij slechts een bod van 240.000,00 EUR kunnen doen, maar een particulier bood meer.  Vermits het OCMW nadien afhaakte ben ik nog blij dat de MSW het pand niet gekocht heeft omdat de participatie van het OCMW echt nodig was omdat de grond stedenbouwkundig bestemd is voor gemeenschapsvoorzienigen.  Het OCMW kon die bestemming invullen.   Of de koper met "voorkennis" dit pand gekocht heeft weet ik niet.  Dit moet de toekomst uitwijzen, voor zover zoiets uiteraard te bewijzen is.

Nooit opgeven
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Merelbeeks Forum  |  Discussies  |  Sociale aangelegenheden  |  Topic: daklozen « vorige volgende »
Ga naar: