Merelbeeks Forum
Totale tijd ingelogd: 0 minuten.
Zoek:     Geavanceerd zoeken
Gezien Afrit Merelbeke in vereffening gaat zal de domeinnaam "merelbeke.net" overgedragen worden aan het gemeentebestuur.

OPGELET  PHISHING !!!! LAAT U NIET VANGEN !!!Er doet een mail de ronde die u als klant van BPOST, BELFIUS of  KBC vraagt uw gegevens te verifieren. DOE HET NIET !
Bij twijfel raadpleeg EERST uw bank !

* Startpagina Help Inloggen Registreren
Merelbeeks Forum  |  Geschiedenis  |  Merelbeke  |  Topic: GOOSSENS
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: GOOSSENS  (gelezen 2957 keer)
nickytje007
Nieuwkomer
*

« Gepost op: 21 December 2009 - 05:14:55 »

Een tijdje geleden zocht ik, in dit forum, al naar mijn grootvader, Edmond Goossens, geboren in merelbeke (1893).   Zijn ouders Sylvie Bauters en haar echtgenoot Augustinus stierven beiden op zeer jonge leeftijd.  Ondertussen heb ik nieuwe informatie gevonden van hem om toch al een beeld van zijn leven te kunnen schetsen.

Mijn vraag is of jullie misschien weten of er van deze familie, de ouders lieten zeker 4 kinderen na, noch levende familieleden in Merelbeke wonen.   

Alvast bedankt

Nicky Wils
mvdb
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 21 December 2009 - 11:28:52 »

beste,

op 31 december 2007 antwoordde Guido Mortier al het volgende hier op dit forum:

"Op de Kuiël was er (en nog steeds)een garage Goossens van het automerk Peugeot.  De stichter ervan was René Cornelis Goossens (genaamd Neetsen Guussens).  Hij is geboren te Merelbeke op 8.1.1915.  Hij was gehuwd met Waeytens Elisabeth (Lieske Weitens) wiens broer Gilbert Waeytens (°1912) nog leeft en voorzitter is van de oudstrijdersvereniging. Na de tweede wereldoorlog  begon René Goossens zijn garage op de hoek van de Hundelgemsesteenweg en de Laan der Weggevoerden, samen met zijn schoonbroer Adrien Boelaert (Rente Boelaert) die een fietsenmaker was. Hij is reeds een 15-tal jaar overleden.  Hij heeft twee zonen Gilbert en Joël Goossens.  De garage op de Kuiël wordt nu uitgebaat door de kleinzoon.  Mogelijks is er enig verband met de door Nickytje gezochte persoon."

Wil je alle Goossens met telefoonnr in Merelbeke ?
ga naar http://www.infobel.com/nl/belgium/default.aspx  en tik gewoon onder Particulieren Goossens en Merelbeke in, vervolgens "Zoek" en je krijgt een hele reeks Goossens (12) die je misschien kan contacteren ?

Veel succes en misschien krijg je nog andere reacties, ik hoop het voor jou.
Filip De Clercq
Volwassen lid

« Antwoord #2 Gepost op: 21 December 2009 - 21:17:26 »

Ik ben op zoek naar ene zekere "Bernard van Smik" uit Merelbeke
mvdb
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 22 December 2009 - 10:35:55 »

Ik weet ook niet hoe je hem kan bereiken maar je kan Bernard (of Bol Van Smik voor de insiders) vinden op facebook. Zoek eens op bvansmik. Jaren  geleden woonde hij hier in de buurt maar is intussen verhuisd. Hij moet hier nog in de omgeving wonen want ik zie hem nog af en toe eens in de frituur.
nickytje007
Nieuwkomer
*

« Antwoord #4 Gepost op: 28 December 2009 - 16:10:48 »

Rustig jongens, kerstmis is het feest van de vrede, toch ?

Serieus nu, alvast bedankt, ik had die mail toen wel gelezen maar ik dacht dat er misschien al nieuwe gebruikers waren op het forum die nog meer info konden geven.

Nogmaals bedankt en voor allen een knal 2010.

Nicky Wils
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Merelbeeks Forum  |  Geschiedenis  |  Merelbeke  |  Topic: GOOSSENS
Ga naar: