dank voor de link Guido, ik had trouwens ook al statistieken bezien en weet al lang dat Merelbeke een koploper is qua belastingtarieven.
Mijn tussenkomst was enkel bedoeld om aan te tonen dat men door weldoordacht proza te gebruiken de burger op een verkeerd been kan zetten.Ik wil er ook nog aan toevoegen dat Merelbeke ook bij de koplopers behoort in Oost-Vlaanderen (ik wil niet vergelijken met Vlaanderen, ik hou het liever wat dichterbij- St Martens Latem prijkt hier uiteraard op de eerste plaats) wat betreft het gemiddeld inkomen en uiteraard kan dit gerelateerd worden aan het inkomen uit belastingen.
Als je de link bekijkt dan bemerk je ook dat er gemeenten zijn met een nog hoger percentage (cijfer) aan opcentiemen.
Om dit te interpreteren zou men statistieken moeten hebben over het gemiddelde Kadastraal Inkomen in die gemeenten.
Het spreekt vanzelf dat Merelbeke, dat relatief weinig oude woningen kent en relatief heel veel nieuwe woningen, een hoog gemiddeld Kadastraal Inkomen zal hebben. Pas daarop de tamelijk hoge opcentiemen toe en als je een beetje kunt rekenen ......

Om kort te zijn: het ware interessant om het totaal van de Merelbeekse inkomsten uit belastingen te zien en dit te delen door het aantal inwoners. En dan eens vergelijken met de omliggende gemeenten bv. Dát zou ik pas objectief vinden en toejuichen als een openheid van politiek denken...